Ogólny plan warsztatu „Nasze dzieci - "ich" gniew, złość oraz trudne emocje”
1.Wprowadzenie i zapoznanie się.
2.Dalsza perspektywa – kim mają być nasze dzieci za 20 – 25 lat? Nasz styl rodzicielstwa, normy, wymagania, itd.
3.Kontakt z naszymi (rodziców) uczuciami. Odnajdywanie podstaw i ugruntowanie potrzebne w trudnych sytuacjach.
4. Nasze doświadczenia z gniewem i trudnymi uczuciami, gdy sami byliśmy dziećmi. Dlaczego jest to potrzebne?
5.Język emocji: funkcjonowanie układu nerwowego u dzieci i dorosłych, aspekty organiczne i środowiskowe, jak powstaje gniew, podejście psychodynamiczne i bioenergetyczne a układ nerwowy, co to jest inteligencja emocjonalna, jak ją kształtować i dlaczego jest tak bardzo potrzebna naszym dzieciom (i dorosłym..)?
Gniew u dzieci młodszych i starszych - jaki stoi za nim przekaz (wyrażanie własnej siły, potrzeba ekspresji, „badanie granic”)?
6.Podejście do emocji w Psychologii Zorientowanej na Proces – techniki komunikacji niewerbalnej:
- uzdrawiające aspekty gniewu
- gniew a dyscyplina
- gniew: ku czemu i przeciw czemu (kierunek przepływu energii)
Jak skutecznie pracować z trudnymi (zniewalającymi) uczuciami?
7.Techniki pracy z silnymi emocjami: dołączanie, wspieranie, „zmiany kanałów”, dokańczanie (dopełnianie) – odkrywanie przekazu i sensu komunikatu płynącego z emocji. Ugruntowanie i zakorzenienie w „Umyśle Procesowym” - czyli parafrazując Einstein'a: „możesz zmienić system wyłącznie wówczas, gdy działasz poza jego wpływem” :)
Praca z gniewem jako najlepsze narzędzie przeciwdziałania przemocy.
8.Podejście systemowe: emocje dzieci jako próba wniesienia ważnych informacji niewyrażanych przez pozostałych członków rodziny oraz jako aspekt kulturowy (cienie miasta). Gniew (oraz inne „trudne” uczucia) jako „rola” w rodzinie. Jakie my sami odgrywamy role w kontekście naszej rodziny oraz szerszego systemu.
9. Nowe, mało znane, skuteczne i nietypowe metody rozwiązywania „nierozwiązywalnych” sytuacji, z którymi mamy wciąż powtarzające się trudności.
2.Dalsza perspektywa – kim mają być nasze dzieci za 20 – 25 lat? Nasz styl rodzicielstwa, normy, wymagania, itd.
3.Kontakt z naszymi (rodziców) uczuciami. Odnajdywanie podstaw i ugruntowanie potrzebne w trudnych sytuacjach.
4. Nasze doświadczenia z gniewem i trudnymi uczuciami, gdy sami byliśmy dziećmi. Dlaczego jest to potrzebne?
5.Język emocji: funkcjonowanie układu nerwowego u dzieci i dorosłych, aspekty organiczne i środowiskowe, jak powstaje gniew, podejście psychodynamiczne i bioenergetyczne a układ nerwowy, co to jest inteligencja emocjonalna, jak ją kształtować i dlaczego jest tak bardzo potrzebna naszym dzieciom (i dorosłym..)?
Gniew u dzieci młodszych i starszych - jaki stoi za nim przekaz (wyrażanie własnej siły, potrzeba ekspresji, „badanie granic”)?
6.Podejście do emocji w Psychologii Zorientowanej na Proces – techniki komunikacji niewerbalnej:
- uzdrawiające aspekty gniewu
- gniew a dyscyplina
- gniew: ku czemu i przeciw czemu (kierunek przepływu energii)
Jak skutecznie pracować z trudnymi (zniewalającymi) uczuciami?
7.Techniki pracy z silnymi emocjami: dołączanie, wspieranie, „zmiany kanałów”, dokańczanie (dopełnianie) – odkrywanie przekazu i sensu komunikatu płynącego z emocji. Ugruntowanie i zakorzenienie w „Umyśle Procesowym” - czyli parafrazując Einstein'a: „możesz zmienić system wyłącznie wówczas, gdy działasz poza jego wpływem” :)
Praca z gniewem jako najlepsze narzędzie przeciwdziałania przemocy.
8.Podejście systemowe: emocje dzieci jako próba wniesienia ważnych informacji niewyrażanych przez pozostałych członków rodziny oraz jako aspekt kulturowy (cienie miasta). Gniew (oraz inne „trudne” uczucia) jako „rola” w rodzinie. Jakie my sami odgrywamy role w kontekście naszej rodziny oraz szerszego systemu.
9. Nowe, mało znane, skuteczne i nietypowe metody rozwiązywania „nierozwiązywalnych” sytuacji, z którymi mamy wciąż powtarzające się trudności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz